julbak :)

idag var de upp tidigt till skolan som gällde.. sen for ja till samiras lägenhet och sov några timmar. sen gick vi ner till stan och ja har äntligen fixat klart med allas julklappar! fortfarande lite tjorv med en men men!

sen for vi på coop och köpte en massa ingredienser till bakverk som vi sku göra :) sen bar de hem till sikan för att baka! men de tog ett tag innan vi kom igång med de.. vet inte riktigt vad vi höll på med :O eller jag.. fick fnatt och börja dansa och showa och grejer... men de blir så ibland för mej så de är okej :) men tillslut så vi då igång och gjorde rocky roads, typ 5 mins kola med en massa olika koler och marchmallows och grejer i. sen så gjorde vi nån sorts pepparkaks-maräng-grejsimojs. . typ pepparkaksdeg och så smetar man på marängdeg på de och så her man de i ugnen. blev lite misslyckat men de var ganska gulligt när de just var klart, såg ut som värsta vinterlandet på plåten :) sen så kom vi till mitt experiment som blev helt underbar!!! jag gjorde en kladdkaks-smet med kanel i och så blandade jag i krossad mörk blockchoklad och så in i ugnen. sen när ja tog ut den så "snöade" jag på lite kanel och florsocker som dekoration. den blev helt underbar och precis sådär julig som ja hoppades på :)

sen så gjorde jag fransk maikyr på samiras naglar, blev inte så pjåkigt med tanke på att de var första ggn för mej! sen kom bror och så for dom för ett tag sen! så nu ska ja väl gå o lägga mej eller nåt .
hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0