tolvslags-kyssen

igår när jag hade klippt mej så gick jag på stan med petra och johanna. lönen rullade in i tisdags så igår var de stor shoppnigspree fastän jag inte tänkt shoppa över huvud taget. jag köpte en jäkla massa småskit som jag aldrig skulle köpt i vanliga fall, men de kändes ju så skönt att få köpa, och få slösa på mej själv. bara jag jag jag och ingen annan. behövde liksom fylla tomrummet med prylar.. säkert nån som känner igen sej?

hur som helst, så köpte jag kläder till nyårsafton. även om de inte är en onödig grej, så känns de inte just nu särskilt lockande med nyårsafton. jag har inte haft ett lyckat nyår eller roligt nyår, sen jag var liten och firade med päronen. visst har de väl vart trevligt att umgås med sina vänner, men de har alltid vart nåt eller hänt nåt som förstört stämningen.

en annan sak som buggar mej med nyår är tolvslags-kyssen. vilket känns speciellt jobbigt i år.

ni vet när man ser på film när dom firar nyår och alla räknar ner till tolvslaget och ropar "happy new year!" och så kysser dom sin älskade och så lever alla lyckliga och bla bla bla. JAG VILL OCKSÅ!!! jag vill också få dela den där underbara tolvslags-kyssen med någon. kyssen som man bara ger till en person som man verkligen verkligen tycker om, och som man vet att "den här personen kommer jag vara tillsammans med länge".
i år så trodde jag faktist att den kyssen skulle komma. kyssen jag inte har delat med någon, skulle faktist bli av i år.

han frågade om jag hade planer på nyår. han frågade om jag ville vara med honom då. han frågade om jag ville följa med honom dit han skulle. även om jag inte skrek ut ett "JAA!!" i ansiktet på honom, så var de just de som ekade i min skalle. "JAA!!" de fanns ingenting jag hellre ville just då.
men sen så gick någonting snett, och "helt plötsligt" så vill han bara vara kompis? what´s up with that??

som jag har konstaterat så många gånger tidigare, så är den manliga rasen något som jag aldrig riktigt kommer förstå mej på. hur mycket jag än analyserar de dom säger och gör, så kommer de aldrig koppla. de är som att man måste ta allt dom säger med en nypa salt.

något gott ska ju alltid komma ur de dåliga och de har de faktist.

* jag har ringt och beställt tid för undersökning av min näsa, pga mina snarkningar.
* jag har bestämt mej för att sluta dricka så mycke sprit.
* jag har kommit på vad jag vill bli, ambulanssjukvårdare.
* jag har köpt en massa crap som gör att jag mår bättre! :)
* jag har kommit på något som jag nästan glömde bort. att i slutänden, så är de vännerna som betyder mest.

fortfarande kvarstår ju att snacka allvar med personen de berör, men jag tror nog att både jag och han vill vänta med de.


"Lugn, det ordnar sej."


Kommentarer
Postat av: Titti

Du kan ju ringa mig girlie! Har du inte haft ett roligt nyår med mig? Tråkigt å höra!



Vart blire nyår? Ska vi hitta på något? puss & kram

2008-11-27 @ 16:28:52
URL: http://onegrrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0